Styrk din hjemmeside med sociale medier

z2

Det kommer forhåbentligt ikke som en overraskelse for dig, at de sociale medier kan styrke din hjemmeside eller virksomhed. Men hvordan skal du gøre det?

Hvordan får du mest mulig ud af din markedsføring på de sociale medier? Det kan du blive klogere på her i artikler. Og så får du bud på, hvad du kunne lægge op.

Bud på hvilke billeder, der giver mere trafik. Men husk, sociale medier er ikke alt, din markedsføring skal selvfølgelig ramme bredere end på Facebook og Instagram.

Cyklende par

Opslag, der rammer 

Clickbait er blevet et kendt fænomen for diverse nyhedsbureauer. Særligt nogle medier er mere venlige til det end andre. Og noget lignende sker på de sociale medier.

Her er opslagene bare typisk med et fængende billede og mindre med fængende tekst. Vi ser billeder før vi ser tekst, derfor er billedet utrolig vigtig på Facebook eller Instagram.

Det vil i høj grad være de ekstravagante og dyre fotografier, hvor billedet og hensigten er bedst muligt afviklet. Men er budgettet ikke til det, er det med at tænke kreativt. 

Det kunne f.eks. være en efterløber til cykel. Et barn og en forælder, der cykler. Eller to voksne, der cykler, hvor den komiske værdi skinner klart igennem.

Alle hjemmesider er forskellige

Alt efter, hvordan din hjemmeside eller virksomhed gebærder sig, vil din markedsføring variere. Derfor er der heller ikke noget entydigt svar på, hvordan du får mest mulig ud af din markedsføring på de sociale medier.

Men at tænke kreativt, at benytte sit budget, så du får mest muligt ud af det, er den bedste forudsætning. Det kunne være ved at gå imod strømme af store, dyre opslag.

Dette er allerede en tendens på Instagram og Facebook, at der postes billeder kun med lidt tekst. Eller det kunne være et sort billede, der viser, at man sympatiserer med Black Lives Matter.

Så tænk ud af boksen, når du poster.

Analyser og interessante fakta

Mangler du hjælp, retningslinjer og nogle fakta, du kan støtte dig op imod. Så kan du undersøge sociale medier på linket her. 

Der får mulighed for at se test, analyser, der viser, hvad der hitter på de sociale medier. På den måde har du noget at støtte dig på.

Det kan være til et møde, hvor I i virksomheden er uenige om, hvilken vej I skal gå. Eller når du selv sidder og overvejer, hvilket opslag du skal offentliggøre.

Sjældent er det en dårlig idé at undersøge det felt, du ønsker at være en del af. At lade værre ville i de fleste tilfælde blot gøre din chancer for succes ringere. 

Så læs op på de forskellige tendenser og se, hvad du kan brug.

Statistik

Sociale medier klarer ikke hele din marketing

De er effektive og gode, men de redder ikke hele din markedsføring. Der er forskellige andre steder, der er mere vigtige, for at din hjemmeside bliver set.

Det kunne være artikler på forskellige hjemmesider, SEO, linkbuilding og lignende. Det giver din hjemmeside et løft, du ikke altid kan få på Facebook.

Det skal ikke underminere den betydning de sociale medier har for din hjemmeside eller virksomhed. Men det er bare at sige, det er ikke alt. 

At have en klar marketingsstrategi, der går ud over de sociale medier, vil i langt, langt de fleste tilfælde være mere givende. Husk det store billede, når du/I markedsfører, sådan styrker du din hjemmeside.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *